Boeken over intuïtie |
bol.com |
review |
Marja den Boer sprak met 22 mensen die haar inspireerden door hun manier van leven, werken en doorzetten. Wetenschapsbeoefenaars, schrijvers, politici, ondernemers - succesverhalen uit verschillende vakgebieden komen voorbij. De geinterviewden hebben met elkaar gemeen dat ze durven doen wat ze zelf leuk vinden en daarmee succes hebben. Behalve over hun keuzes en motivatie komen de 22 personen ook te spreken over hun vakgebied. In het nawoord wordt duidelijk waarom de schrijfster juist inzoomt op bevlogenheid. Zij maakte onlangs een fietstocht van Rome naar China, tijdens welke ze levenslessen leerde. Met deze bundeling interviews probeert ze ook anderen iets van die lessen mee te geven. |
|
|
|
|
Intuïtie is informatie
die ons uit ons innerlijk wordt aangereikt. Helaas staan
we niet altijd open voor deze stroom en gaan veel heilzame
instructies verloren in de beslommeringen van alledag.
Als we luisteren naar onze intuïtie is het heel
belangrijk dat we met beide benen op de grond blijven
staan. We moeten het gezonde verstand blijven gebruiken
en de zaken vooral nuchter in ogenschouw nemen, want
onze wensen en angsten kunnen de intuïtieve informatie
vertroebelen. Intuïtie in je vingers wil ons leren
via meditatieve bewustzijnstechnieken meer en meer in
contact te komen met onze intuïtieve vermogens.
De meditatiepunten worden via de vingers in het lichaamsbewustzijn
geankerd zodat ze sneller oproepbaar worden en de intuïtie
gemakkelijker in de praktijk kan worden toegepast. Al
doende krijgen we het letterlijk en figuurlijk in de
vingers. |
|
|
|
Dit boek is geschreven vanuit het idee dat deze toevalligheden, synchroniciteiten, van richtinggevende betekenis kunnen zijn. Bewustwording is daarbij van essentieel belang. Veel managers hebben hun eigen verhalen over zaken die zich op een onverwachte manier hebben gerealiseerd, maar weten ze vaak niet zo goed te plaatsen. Dit boek draagt er aan bij deze ervaringen een plaats te geven en geeft hiervoor een nieuw kader om kansen te creëren en vooral tips om met fun te kunnen blijven managen. Het boek is bedoeld voor managers, leidinggevenden, coaches en opleiders. |
|